SPY HATI DARI Chantilly




Penulis   :  Mazni Aznita
Negara   :  Malaysia
Bahasa   :  Melayu
Genre     :  Malay Fiction
Penerbit  :  Alaf 21
Bilangan Mukasurat : 554  

Tarikh Terbitan : 2018
ISBN : 978-967-86-0843-5  

Rating : ★★★++







Ulasan :

Alhamdulillah dengan izin-NYA, ini adalah buku ke 8 kubaca selepas  Street Vendetta,  Mencari Kiblat CintaLelaki Itu UntukkuCinta Bukan LaranganKasihku ArinaMungkin Nanti dan Venom Suria. Aku memang dah lama menantikan karya terbaru penulis pujaan aku ni dan akhirnya dapat jugak aku buku ni secara terus daripada penulis ni tau.
 
Aku memang teruja baca karya penulis thriller ni dan kebanyakan karyanya pasti akan buat aku sentiasa dalam debaran tahap M.A.K.S.I.M.A. Cerita Suri Imani bertemu dengan perompak kelas atasan ni memang buat aku tertanya-tanya je. Namun, m
aaf ye Cik Penulis cerita kali ni akak agak 'kechewa' sikit sebab aku memang mengharapkan plot cerita yang lebih mencabar dan aksi-aksi yang lebih kebaboom lagi. I know you can do better sis !!!
 



Sinopsis :

Andai Harus Memilih...Hidup Bahagia Atau Hidup Dalam Bahaya...

TIGA tahun lalu, Suri Imani ditemukan dengan seorang lelaki yang menyelamatkan dirinya dari nyaris maut di Paris. Bukan lelaki biasa, tetapi lelaki yang menjadi buruan seluruh dunia. Sejak itu, dia mencari-cari lelaki itu untuk membalas budi.

“Dia pencuri yang agak terkenal dalam kalangan pihak berkuasa di sini. Sasarannya selalu tak pernah gagal. Dah lama pihak Interpol cuba memburunya tapi sentiasa gagal. Tak sangka kamu berpeluang bertemu dengan dia. Bagaimana rupanya?”


 
  


Kecewa dengan Farid yang memilih kakaknya, Suri Imani menjauhkan diri dari keluarga lalu berjiran dengan seorang lelaki yang sering pulang ketika mabuk. Permulaannya Suri Imani membenci lelaki itu. Namun satu insiden membuatkan dia semakin dekat dengan lelaki itu. Malah dia menjadi PA lelaki itu di tempat kerja.



 
“I harap you boleh jadi PA yang baik untuk I. Because I need you more than you think.” - Mikey Mikhail

Mikey Mikhail juga seperti Suri Imani, seorang pelarian. Bezanya dia melarikan diri daripada kisah silamnya. Kerana dendam, dia menjalani hidup yang tidak pernah diimpikannya. Namun kehadiran Suri Imani membuatkan dia merasakan ‘hidup’ kembali. Ceria tanpa dendam yang membelenggu diri.

Kehadiran Ezekiel membuatkan Mikey Mikhail mula mengesyaki Suri Imani mempunyai rahsia yang cuba disembunyikan. Siapa Suri Imani yang sebenarnya? Siapa Ezekiel yang tiba-tiba muncul dalam hidup mereka?





  ... Haram - Hael Husaini & Dayang Nurfaezah ...


  


kalau ingin tahu lebih lanjut tentang karya penulis boleh klik link ini ye...  

No comments:

Post a Comment