The Marriage Bargain (Marriage to a Billionaire #1)




Penulis  :  Jennifer Probst
Negara  :  New York (United States of America)
Bahasa  :  English
Genre    :  Cinta
Penerbit :  Entangled Publishing (Indulgence)
Bilangan Mukasurat : 160
Tarikh Terbitan : 2012
ISBN :  978-1-4767-2535-2
Rating :  ★★★★





Synopsis :

A marriage in name only...

To save her family home, impulsive bookstore owner, Alexa Maria McKenzie, casts a love spell. But she never planned on conjuring up her best friend's older brother—the powerful man who once shattered her heart.

Billionaire Nicholas Ryan doesn’t believe in marriage, but in order to inherit his father’s corporation, he needs a wife and needs one fast. When he discovers his sister’s childhood friend is in dire financial straits, he offers Alexa a bold proposition.

A marriage in name only with certain rules: avoid entanglement. Keep things all business. Do not fall in love. The arrangement is only for a year so the rules shouldn’t be that hard to follow, right?

Except fate has a way of upsetting the best-laid plans…



Ulasan :


Semua siri buku penulis ni sebenarnya aku dah baca pada akhir tahun lepas, tetapi atas sebab kesibukan aku tidak sempat nak update kat sini. Pertama kali aku terpandang cover buku penulis ni di perkongsian geng goodreads, terdetik dihatiku wow macam hebat je buku nih...rasa teringin pulak nak baca sebab memang dah lama aku tak baca buku yang berbahasa inggeris ni. Pendapat peribadi aku, memang seronok baca buku ni, jalan cerita dan watak-watak utama Alexa dan Chris diolah dengan begitu baik sekali dan berjaya buat aku melekat terus nak baca dan buat aku tak senang duduk je. Aku memang suka dengan keseluruhan isi cerita buku ni SUPERB. Walaupun kisah cinta kahwin kontrak dalam karya ini hampir sama dengan kebanyakan novel melayu yang berlampak di pasaran sekarang ni TETAPI kisah ni ada kelainan sikit. Kisah cinta kahwin kontrak ini lebih manis, lemak berkrim dan disukai ramai ha ha ha dah macam susu lah pulak. Yang pasti kisah Alexa dan Chris ni memang akan buat pembaca jatuh hati tahap maksima dan melampau, penuh dengan aksi yang romantis, mencuit dan menghiburkan hati, ada yang buat aku geram dan sakit hati dengan perangai selamba Chris ni, ada juga yang buat aku sedih dengan perangai tanpa perasaan Chris pada Alexa ni. Apa pun, kesudahan cerita ini memang manis dan amat dinanti-nantikan aku apabila Chris akhirnya sedar dan buang egonya yang tinggi demi Alexa cinta hatinya yang sebenar yang telah lama wujud dihati.

AMARAN : buku penulis ini memang aku kategorikan 18 sx, tidak sesuai langsung untuk adik-adik dibawah umur 21 tahun ye.





kalau nak baca ebook boleh klik link ini ye ... The Marriage Bargain







No comments:

Post a Comment