Fifty Shades Darker (Fifty Shades #2)




Penulis  :  E. L. James
Negara  :  United Kingdom
Bahasa  :  English
Genre   :  Romance
Penerbit : The Writer's Coffee Shop Publishing House
Bilangan Mukasurat : 532
Tarikh Terbitan :  16 September 2011
ISBN : 978-1-61213058-3
Rating :  ★★★







Ulasan :

Secara jujur aku agak teruja untuk baca sambungan buku kedua ini dan tak sabar nak tahu apakah yang akan berlaku kepada watak Anastasia ini. Agak berpuas hati sikit dengan perjalanan cerita walaupun terlalu sedikit kisah lampau Christian dibongkarkan dalam buku ini. Tetapi aku agak kecewa kerana ceritanya agak meleret-leret dan masih terlalu banyak misteri yang tidak terungkai tentang Christian, juga terlalu banyak sangat kisah intim di antara Christian dan Anastasia. Walaupun di sebalik kisah BDSM (bondage, domination, sadism, masochism) ini aku masih tidak dapat nak hadam dengan lumat namun apa yang penulis cuba sampaikan dalam karya ini secara peribadi aku rasa adakah suatu hubungan cinta dan kasih sayang yang luhur yang terjalin di antara dua watak ini mampu mengubah dan menarik salah seorang daripada mereka itu beralih arah dari sisi gelap kepada sisi yang cerah. Dapatkah Anastasia 'menjinakkan' Christian yang telah 'liar' sekian lama. Adakah Anastasia dapat menggali semula sejarah hitam yang telah berlaku dalam hidup Christian ? Mampukah Anastasia menerima kejutan dan bertahan dengan Christian ? Memang stress baca buku ni tau. Aku kena sambung baca buku tiga pulak kalau nak tahu apa kesudahan cerita ni.


AMARAN : Buku penulis ini memang aku kategorikan 18 sx, hanya untuk bacaan dewasa berumur 21 tahun ke atas sahaja.


Synopsis :

Daunted by the singular sexual tastes and dark secrets of the beautiful, tormented young entrepreneur Christian Grey, Anastasia Steele has broken off their relationship to start a new career with a Seattle publishing house.But desire for Christian still dominates her every waking thought, and when he proposes a new arrangement, Anastasia cannot resist. They rekindle their searing sensual affair, and Anastasia learns more about the harrowing past of her damaged, driven, and demanding Fifty Shades.




While Christian wrestles with his inner demons, Anastasia must confront her anger and envy of the women who came before her and make the most important decision of her life.

Erotic, sparkling and suspenseful, Fifty Shades Darker is the irresistibly addictive second part of the Fifty Shades trilogy.



if you wanna know more about this writer do click on this link E L James




...lagu Love Me Like You Do - Ellie Goulding ini adalah luahan rasa hati Anastasia untuk Christian...





...lagu I Put A Spell On You - Annie Lennox ini adalah luahan rasa hati Christian untuk Anastasia...








No comments:

Post a Comment