Kala Cinta & Wahyu Bersatu





Penulis   :  A.Ubaidillah Alias  
Negara   :  Malaysia
Bahasa   :  Melayu 
Genre     :  Malay Fiction  
Penerbit  :  PTS Litera
Bilangan Mukasurat :  512
Tarikh Terbitan : 26 March 2013
ISBN : 978-967-408-144-7 
Rating : 
 
 

Ulasan :

Alhamdulillah kerana dengan izin-Nya aku masih lagi diberi kesempatan untuk menghayati karya ketiga penulis hebat ini selepas Cinta Kembali Bertasbih dan Mengintai Cinta Khalifah. Kisah ini merupakan kesinambungan daripada novel "Warkah Cinta Berbau Syurga" tapi aku belum baca lagi he he..

Apa yang ingin aku kongsikan di sini, tidak perlu dipertikaikan lagi, ketiga-tiga karya penulis hebat ini memang boleh aku umpamakan seperti penawar kepada jiwa yang lara. Kisah ini sarat dengan kasih sayang bersyariat, penuh berilmu dan mendidik dengan hikmah. Setiap bait-bait ayat dalam karya penulis hebat ini pasti menimbulkan suatu getaran dan perasaan sebak dan insaf dihati. Perjalanan watak dan cerita diolah begitu puitis sekali dan mampu mendamaikan jiwa yang membacanya. Penulis bijak mendidik dan menyalurkan maklumat kepada pembaca secara halus melalui pengucapan dialog dan monolog yang mampu menyentuh dan melentur hati dan jiwa yang kontang dan beku. Semoga kisah ini dapat dijadikan iktibar kepada semua pembaca di luar sana dan mengambil pengajaran daripada kisah yang penuh dengan tarbiyah islami. 

Subhanallah. Sebuah karya yang sangat sempurna dan sesuai untuk dibaca oleh golongan remaja dan dewasa. Banyak mutiara ilmu, kata-kata nasihat dan maklumat berguna yang dapat aku belajar melalui karya hebat ini. Moga kisah ini dapat memberi manfaat berguna kepada kita semua insya Allah.  
 

Highly Recommended Book. PERFECT


 
 

Sinopsis




Mesir bukan noktah akhir pertemuan Amir Mukhlis dan Balqis. Amir Mukhlis pulang ke Malaysia bertarung antara hidup dan mati sedangkan Balqis menyangka lelaki itu sudah pergi menemui Ilahi.

Jalan hidup Balqis diwarnai dengan kehadiran Izzudin yang kembali mengharapkan cinta. Amir Mukhlis bertemu Tasnim yang teguh membawa legasi cinta Wardah. Manakala Amelia sepupu Amir terus mendambakan kasih Amir Mukhlis.

 







Balqis, mungkinkah cintanya yang terkunci dalam makhfi akan terbuka? Amelia, bisakah rindunya yang mendudu itu berlagu? Tasnim, mampukah dia memerdekakan cinta dan wahyu agar menjelma jawapan untuk segalanya.














 ... Paradise - Maher Zain ...

 
 
... Guide Me All The Way - Maher Zain ...





No comments:

Post a Comment