Melur Bunga Ivy





Penulis   :  Nazurah Aishah       
Negara   :  Malaysia
Bahasa   :  Melayu
Genre     :  Malay Fiction
Penerbit  :  Jemari Seni Sdn Bhd 

Tarikh Terbitan : Jun 2010  
ISBN :  978-967-5118-42-5 
Rating :
★★
  



     
 


Ulasan :
 
Alhamdulillah. Ini adalah buku ke 6 yang telah kubaca selepas Bukan Hanya Ada Kita, Rahsia Hati Sofia, Lili Buat Najah, Bukan Dipaksa dan Bening Merah Jingga
 
 
Rasanya tak perlu aku nak komen berjela dah. Antara semua karya penulis yang telah aku baca, aku rasa cerita ini yang paling kurang beri tekanan kat aku. Nak tahu kenapa ??? Sebab cik penulis berjaya ketengahkan unsur ceria lebih banyak daripada unsur sedih. Aku begitu terhibur dengan gelagat watak hero, heroin dan watak-watak pembantu yang ada dalam karya ini. 

  
Kisah Khalida ini juga berjaya menjentik pelbagai rasa dihati aku ni. Memang tak sah kalau tak nangis baca buku 'penulis air mata' ni tau he he he. Dalam sedih ada kelakar terutamanya watak si hero bujang terlajak Azam ni sampai ke akhir muka surat buat aku terbahak-bahak geli hati.

Satu lagi kisah realiti kehidupan yang boleh dijadikan teladan. Semoga kisah ini dapat memberi manfaat kepada kita semua.

 

T.E.R.B.A.I.K

 
Sinopsis




Durratun Khalida Azlan aka Stephanie Ivy Gabrielle, anak hartawan terkenal ini disisihkan oleh kedua-dua ibu dan bapanya sebaik sahaja dia memilih untuk menganut agama Islam dan berkahwin dengan Ariff Azlan, rakan seuniversitinya semasa belajar di US. Suaminya, Ariff Azlan terbunuh dalam kemalangan ngeri sewaktu dia sedang bertarung nyawa melahirkan anak perempuan mereka di hospital. Sengsara jiwanya bermula apabila keluarga suaminya membawa pulang jenazah anak mereka tanpa mengetahui ada waris yang tertinggal. 

 


Azam Adham, abang kepada Ariff Azlan diburu resah setelah gagal menjejaki adik ipar dan anak arwah adiknya. Amanah yang dititipkan kepadanya semakin terbeban di bahu. Dia berusaha untuk mencari mereka namun kala itu juga dia dilamun cinta dengan Khalida sejak pertama kali berjumpa. Azam sering kali terkeliru dengan kehendak hatinya, mahu mencari Durra dan menikahi balu adiknya itu atau menjadi penyelamat akidah Stephanie Ivy Gabrielle yang beribukan perempuan Melayu yang telah terpesong akidahnya.








... lagu Dua Insan - M Nasir & Yunizar Hussein ...


 


 
kalau ingin tahu lebih lanjut tentang penulis boleh klik link ini ye...   

 

No comments:

Post a Comment