ALLAH loves me





Penulis   :  Jerry D.Gray
Negara   :  Malaysia  
Bahasa   :  Melayu  
Genre     :  Motivasi
Penerbit  :  PTS Publishing House Sdn Bhd
Bilangan Mukasurat : 371
Tarikh Terbitan : 2015
ISBN :   978-967-411-567-8 
Rating :   






Ulasan : 

Ini kisah pengakuan sebenar perjalanan hidup suka duka penulis sebagai seorang yang bergelar muallaf yang cuba berdakwah melalui tinta. Aku amat berterima kasih dengan usaha murni penulis ini dan tertarik sekali dengan segala perkongsian dan pendedahan maklumat dan juga pengalaman hidup penulis yang diterangkan secara terperinci dalam buku ini. Semoga segala isi buku ini dapat kita jadikan sebagai panduan dan ikhtibar untuk kita semua. Dan semoga penulis sentiasa dalam rahmat dan perlindungan ALLAH swt. 
 

Sinopsis

"Kadangkala kesakitan dan kegagalan adalah satu-satunya jalan untuk kita mengubah cara hidup kita".

Kisah saya bukan yang terbaik untuk diceritakan, bukan juga paling hebat untuk dijadikan iktibar.Namun, saya ingin berkongsi detik-detik indah ketika saya mula sedar betapa Tuhan itu begitu cintakan saya. Saya tidak tahu Allah S.W.T sudah mempunyai misi khas untuk saya sejak dilahirkan lagi.Ujian demi ujian, kesakitan demi kesakitan itu rupa-rupanya adalah petanda Dia mahu saya kembali mereguk cintaNya.Tiada yang lebih membahagiakan apabila sudah merasakan nikmat cinta itu, dan tidak mungkin saya berpaling lagi. Ini adalah jalan yang terbaik, " Aku redha Allah S.W.T sebagai Tuhanku, Islam sebagai agamaku, dan Muhammad s.a.w sebagai Rasulku".

Sesungguhnya benarlah ayatNya dalam surah Ali Imran,ayat 159, " Maka bertawakallah kepada Allah, sesungguhnya Allah mencintai orang-orang yang bertawakal kepadaNya..."



.. ALLAH Loves You So Much - Shaykh Hassan Ali ...
 


 

No comments:

Post a Comment