Pemilik Cintaku Setelah Allah dan Rasul





Penulis  :  Fatimah Syarha Mohd Noordin
Negara  :  Malaysia
Bahasa  :  Melayu
Genre    : Love - Religous life - Islam
Penerbit :  Telaga Biru Sdn Bhd
Bilangan Mukasurat : 88
Tarikh Terbitan : May 2012
ISBN : 978-967-5102-40-0
Rating : ★★★★★







Ulasan :

Syukur Alhamdulillah kerana dengan izin-NYA sekali lagi aku telah diberi kesempatan dan terpanggil untuk membaca dan menghayati karya kedua penulis hebat ini. Karya hebat ini mengisahkan tentang Qaniah, seorang gadis yang amat berhati-hati dalam memilih pasangan hidupnya. Qaniah mengambil Rasulullah SAW sebagai contoh suami terbaik dalam sebuah rumah tangga. Dengan keazaman dan kesungguhannya itu, Qaniah akhirnya telah berjaya dipertemukan dengan PEMILIK CINTANYA, Setelah ALLAH dan RASUL iaitu seorang suami yang sering mencontohi peribadi Rasulullah SAW dalam kehidupannya.




Subhanallah. Setinggi-tinggi penghargaanku dan ucapan terima kasih yang tidak terhingga kepada penulis hebat ini kerana telah berkongsi ilmu dan berjaya menghasilkan bingkisan yang cukup lengkap dan sempurna tidak kira untuk gadis remaja, wanita, isteri, ibu, lelaki bujang, suami atau ayah. Banyak ilmu dan maklumat berguna yang aku perolehi setelah membaca bingkisan cinta ini. Pendapat peribadi aku, karya ini antara bingkisan penulis yang memberi kesan yang amat mendalam dalam jiwa aku. Alhamdulillah, walaupun buku ini agak nipis tetapi penuh dengan panduan, nasihat dan kisah buat para isteri memuliakan suaminya. Juga sebagai penghargaan buat para suami yang membahagiakan isterinya.  Highly Recommended Book. PERFECT - bagaimana menikmati cinta halal.

 
Hayati mutiara indah yang tertulis di dalam karya hebat ini :-

" Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami pasangan kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami pemimpin orang-orang bertakwa. " ~ (Surah al-Furqan 25 :74 ) 

' Sesiapa saja yang menikahi wanita bukan kerana hal lain, kecuali agar pandangan matanya dapat dikekang, dan kemaluannya terpelihara atau untuk tujuan menyambung tali silaturahim, maka Allah akan memberkati pernikahannya dengan wanita itu dan wanita itu beroleh berkat pula kerana dipersunting olehnya '

"... Kita sekarang kekurangan Muslim sejati. Umat ini kelihatan ramai tapi sikit kekuatan. Umat ini nampak kaya tapi miskin jiwa. Umat ini nampak cerdik tapi bodoh mengikut telunjuk barat. Umat ini nampak bersatu tapi berpecah sesama sendiri, berdebat hal yang remeh-temeh..."

' Setiap ujian adalah tanda kasih sayang Allah yang tidak terhingga '

' Setiap kesusahan dunia akan berbayar kesenangan di akhirat '



kalau ingin tahu lebih lanjut tentang karya penulis boleh klik link ini ye ... Fatimah Syarha



 

No comments:

Post a Comment