Kau Untukku





Penulis  :  Aisya Sofea
Negara  :  Malaysia
Bahasa  :  Melayu
Genre    :  Cinta
Penerbit :  Alaf21
Bilangan Mukasurat : 516
Tarikh Terbitan :  2001
ISBN : 983-124-061-8
Rating : ★★★






Sinopsis :

Pertama kali bertemu Nurul Umairah, hati Ahmad Fuad sudah terpaut. Biarpun gadis itu sudah dimiliki, namun perasaannya tidak pernah berubah walaupun terpaksa menyembunyikan rahsia hatinya dalam-dalam.

Bila Jefri, tunang Nurul terkorban dalam kemalangan, Fuad menawarkan kasihnya. Nurul menolak kerana tidak mungkin dia mengalih perasaan pada lelaki lain dalam sekelip mata sahaja. Kebijaksanaan Fuad akhirnya meruntun tembok yang dibina Nurul. Dia akhirnya menerima Fuad tanpa mengetahui rupa-rupanya ada gadis lain sedang menagih kasih lelaki itu semula.

Apakah Fuad akan menyambung semula kasihnya bersama gadis yang tiba-tiba muncul kembali di antara mereka? Mampukah Nurul Umairah sekali lagi kecewa biarpun lelaki itulah yang memulakan percintaan mereka.


Ulasan :

Buku ini aku telah beli pada Jualan Buku Karangkraf pada ahad yang lepas di Seksyen 15, Shah Alam. Sebenarnya ini buku lama yang telah aku cari tapi baru terjumpa masa di Karangkraf hari tu. Oleh kerana ada diskaun hingga 30% aku pun tidak lepaskan peluang beli aje buku ni.

Nama penulis Aisya Sofea ini memang sudah lama dikenali kalangan pembaca novel cinta dan romantis, tapi aku baru aje pertama kali membaca karya penulis hebat ini. Harap maklum lah ye masa zaman belajar dulu tak sempat nak baca novel cintan cintun ni, baca buku teks pun tak larat nak habiskan kalau bukan sebab nak ambil exams he he he. Pendapat aku kalau aku baca boleh buat aku nangis dan keluar air mata memang penulis ni hebat dan memang betul aku sebak dan nangis bila baca buku ni. Bertemakan cinta antara dua darjat yang lebih kurang sama seperti lambakan cerita novel di pasaran yang ada sekarang.

Gaya penulisan bahasanya 'santai' dan tak peningkan kepala aku nak fikir banyak-banyak. Dan aku dah boleh agak 'happy ending'. Secara keseluruhan jalan ceritanya menarik ada yang indah, ada yang romantis dan ada juga yang agak sedih dan teruja untuk baca hingga akhir muka surat. Qoute yang paling aku suka dan beri kesan di hati aku  "Rahsia di hati, tak siapa yang tahu" ye memang betul apa yang ada dalam hati ini tiada siapa yang tahu kecuali Allah. Jadi kalau ada yang nak tahu bagaimana cerita dalam buku ni dan adakah karya penulis ini menepati citarasa anda, cuba dapatkan buku karya penulis ni ye dan cuba buat penilaian sendiri. Pada aku karya penulis ni tidak kurang hebatnya juga dengan penulis yang lain, cuma yang ini aku kurang rasa 'sengatnya' dan agak kurang menepati citarasa aku...


kalau nak baca karya penulis ini boleh klik link... Aisya Sofea




No comments:

Post a Comment